Klockan är 03:00, din databas har kraschat och du får inte igång den. Vanlig support är snabb, men ibland har du inte tid att vänta i kö.
Nu lanserar vi Critical Support för VPS. Det ger dig en senior tekniker (Level 3) som börjar felsöka ditt ärende inom 10 minuter – dygnet runt, året runt.
Vad kostar det?
Priset är 1 500 kr per ärende.
Men vi har en viktig regel: Du betalar bara om felet ligger på din sida. Visar det sig att problemet beror på vår infrastruktur stryker vi avgiften direkt.
Vem betalar för vad?
För att det ska vara tydligt vad som gäller har vi satt upp enkla riktlinjer:
- Du betalar (1 500 kr) om: Problemet beror på en konfiguration eller annan mjukvara i din server. Ett exempel kan vara att MySQL ligger nere p.g.a fel behörigheter i /var/mysql eller att servern ligger nere eftersom automatiserad trafik överbelastar din VPS. Vi felsöker och rättar problemet där det går.
- Det är gratis (0 kr) om: Felet beror på våra nätverk, våra hypervisors, hårdvarufel eller andra avvikelser i kontrollpanelen
Så här funkar det
När du skapar ett supportärende för din VPS väljer du prioritet Critical. Det skickar ett larm direkt till våra jourhavande tekniker som loggar in och börjar jobba direkt. Du kan göra det via denna sida: https://cloud.hostup.se/support
När du skapar ärendet försök gärna att skriva så utförligt som möjligt så att vi förstår vad problemet är och kan komma igång direkt

Det här är en funktion vi hoppas att du aldrig behöver använda. Men om krisen är framme en söndagsnatt, så finns expertkunskapen ett klick bort.
Glöm inte att vår vanliga support självklart alltid är gratis och det är den man använder om ärendet inte är kritiskt.